Bedrukte dozen: waarom je ze nodig hebt

Bedrukte dozen op maat brengen je merk direct onder de aandacht van de klant en zetten je bedrijf hoog in het vaandel. Het hebben van een logo, bedrijfsnaam, merktagline, website of andere belangrijke informatie kan aan je verpakking worden toegevoegd om deze er professioneel uit te laten zien.
Laat je dozen opvallen
Het bedrukken van je dozen, in kleur of zwart-wit, kan meer klanten naar je merk lokken en hen aanmoedigen om in de toekomst bij je te kopen. Wanneer je op maat bedrukte dozen gebruikt die gemakkelijk herkenbaar zijn, versterkt je de aanwezigheid van je merk door meer mensen te bereiken. Je wordt opgemerkt door een groot aantal potentiële klanten, waaronder de bezorger, de klant en de persoon die langs de postkamer in een appartementencomplex loopt. Dat zou je niet gelukt zijn als je gewone verzenddozen had gebruikt. Het is zelfs gebruikelijk dat bedrijven als Superdoos unieke en kleurrijke verpakkingsontwerpen maken die merken verder versterken.
Maskeer je merk bekend
De doos waarin je product komt kan (en moet) voor veel doeleinden dienen, al is jouw product het allerbelangrijkste. Dozen beschermen en vereenvoudigen de verzending van goederen, maar ze kunnen ook dienen als gemakkelijke, handsfree marketingtools voor je bedrijf. Ondanks dat verpakkingsmarketing steeds populairder wordt, maken veel bedrijven er nog steeds geen gebruik van. Wat visuele aantrekkingskracht toevoegen aan je verpakking en je concurrentie voorblijven? De perceptie van de consument speelt een grote rol bij het kopen van je product of het aanbevelen aan vrienden. Op welke manieren bouw je een relatie met hen op? Kijk eens naar een effen bruine verzenddoos. Zie je hoe je het kunt gebruiken om meer potentiële klanten te bereiken? Het antwoord is nee. Je kunt dus beter beginnen met het verpakken van je producten in op maat bedrukte dozen. Je zult misschien verrast zijn met het voordeel dat ze opleveren voor je verkoop.